sobota, 9 kwietnia 2016

Po rekord! Po medal!

Dziś chciałem Wam przybliżyć moją przygodę z rekordowym amurem, który został złowiony na kulki firmy Tandem Baits Fruit-Tella 16mm.  

Dzień jak co dzień. Wybrałem się z dziadziem i bratem na zasiadkę karpiową, którą dosyć często odbywaliśmy w wakacje, ponieważ w tygodniu byliśmy nad wodą 5-6 razy - jak to mówią "Życie jest za krótkie, aby łowić tylko w weekendy".  Nad staw przyjechaliśmy około godziny 18. Byli też tam nasi znajomi, którzy łowią jedno stanowisko dalej niż my, praktycznie to bardzo dobrzy znajomi, którzy zawsze pomogą, a w wieczory kiedy ryba nie chce z nami współpracować to po prostu sobie gawędzimy.   Szybkie przywitanie ze znajomymi i rozkładamy się na stanowisku. Na haku nr 6 ląduje kulka Tandem Baits Fruit-Tella 18mm - bez żadnego panierowania w dipach zarzucam wędkę i czekam. Tego dnia było dobre ciśnienie, bez opadów, temperatura 22 stopnie Celsjusza, a w kalendarzu brań, brania wskazywały na średnie. Regulacja głośności sygnalizatora na full. Aby nie tupać po podeście i nie robić niepotrzebnie ruchu przy swoich wędkach poszedłem do znajomych pogawędzić na chwilkę. Po 30 minutach odszedłem od znajomych i poszedłem po katalogi wędkarskie i zacząłem kartkować.  Zaniepokoiło mnie krótkie podciągnięcie żyłki i dźwięk sygnalizatora, ale zostawiłem to w bezruchu. W godzinach przedwieczornych coś gwałtownie zaatakowało przynętę. Pisk, wariacja swingera i wędka ze stojaków ląduje w moich rękach. Opór był bardzo duży i z początku myślałem, że to ogromny karp, ponieważ zmierzał w kierunku trzcin. Nie byłem pewny, że dam radę wyciągnąć tą rybę. Nie miałem innego wyboru, ryba ciągle wyciągała żyłkę, a ja musiałem ją zmęczyć, ale też nie mogłem popełnić błędu, ponieważ ryba poszłaby w trzciny i tylko szkoda, aby potem pływała z hakiem w pysku, kalecząc się. Po ok. 30 minutach walki amur ląduje w podbieraku. Amur wywierał dużą adrenalinę i presję, więc nie udało nam się nagrać holu. Rybka na matę, wyhaczam hak z pyska, spryskuję miejsce, w którym ugrzązł hak, a było to tuż przy wardze, jednak amur był dobrze zapięty i raczej sam by się nie wypiął. Następnie kolejna lekcja u higienisty, tym razem ważenie i mierzenie, zdjęcie z pięknym okazem i do wody. Nie miałbym serca, gdybym nie wypuścił do wody tego pięknego okazu - przecież tam jest jego dom i to jest jego raj. Nie po to pokazujemy i ciągle mówimy o Catch&Release, aby zabierać takie piękne okazy do domu... na obiadzik - również nasze wlepki na sprzęcie (C&R) nie są na pokaz. 



Mój amur mierzył 92 cm i ważył 12,05 kg. Został on złowiony 28 sierpnia 2015 roku o godz. 20:45. Byłem zaskoczony działaniem kulek Tandem Baits Fruit-Tella 18mm, ale faktycznie, intensywność zapachu jest znakomita i gdybym był rybką na pewno skusiłbym się na taką kuleczkę - pachnie znakomicie. Dodam, że wcześniej było nęcone również tymi kulkami, nęcenie było punktowe woreczkiem PVA. 

Wcześniej w ogóle nie myślałem o zgłaszaniu tego gdziekolwiek i też nie sprawdzałem czy mieści się ten amur w granicach jakiegokolwiek medalu. W styczniu bieżącego roku natknąłem się na link, w którym było ramy rekordów poszczególnych ryb w Polsce i pisało również, że można zgłaszać rybki z zeszłego sezonu, więc nic mi nie stoi na przeszkodzie, aby zgłosić amura. Szybko poczytałem regulamin i zasady zgłaszania ryb, wypełniłem kartę zgłoszeniową, zeskanowałem i wysłałem do redakcji WW. Otrzymałem wiadomość zwrotną z informacją pojawienia się mojego amura w rekordach w numerze 5/2016, czyli miesięcznik powinien się pojawić za ok. 1-2 tygodnie. Czekam z niecierpliwością! 

Wnioskując, kulki firmy Tandem Baits zrobiły wielką furorę na miejscowym łowisku oraz nie ma potrzeby wyciągania wędki z wody co 1-2h jeśli nie mieliśmy żadnych brań. Wędkę zarzuciłem do wody zaraz po przyjechaniu na stanowisko i tak sobie leżała ponad 2h, aż w końcu odzew ze strony ryb się pojawił. Jestem święcie przekonany, że te kulki zrobią jeszcze wiele zamieszania w środowisku ryb na miejscowym łowisku. Teraz kiedy jeżdzę na rybki zawsze mam gdzieś ze sobą paczkę czy też małe pudełeczko kulek Tandem Baits.

Poniżej zdjęcia jednego z pudełeczek kulek Tandem Baits Fruit-Tella 16 mm, zdjęcia były robione dziś, a kulek 18mm tego smaku już nie mam, ale pozostaje mi tylko to co mam i niezwykły zapach kulek. 











Dziękujemy wszystkim za przeczytanie,
SALUT 

MK Tester Fishing

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz