wtorek, 19 kwietnia 2016

Test kulek proteinowych - Carrum - Kukurydza

Większość karpiarzy jadąc na zasiadkę zabiera kulki proteinowe. Obecnie jest to bardzo powszechna alternatywa przynęt na karpie, lecz czasami trudniej złowić rybę na kulkę niż na kukurydzę, ponieważ na niektórych łowiskach karpie nie są przyzwyczajone do kulek. Kulki Carrum mają w sobie intensywny zapach dzięki czemu szybko zwabimy rybę w docelowe miejsce. Można powiedzieć, że: aby kulka zaczęła pracować, musi poleżeć w wodzie dłuższy czas i nie jest wskazane wyciągać co chwilę przynęty z wody. My jeśli ustawiamy się na zasiadkę to jeśli przynęta nie została ruszona (żadnych wskazań na sygnalizatorze) to zestaw zwijamy kiedy jedziemy do domu, zaś kiedy były jakieś "piknięcia" to zestaw ściągamy do 15 min po ruszeniu zestawu. Nie każda z kulek ma w sobie intensywny zapach, czy też robią "chmurkę" z właściwości w sobie zawartych, jeśli nie jesteśmy przekonani co do pracy kulek to możemy śmiało użyć dipów, które połączą się z kulką i ją wspomogą.

Kiedy kurier zapukał do drzwi z produktami do testów firmy Carrum to mieliśmy trudny orzech do zgryzienia, ponieważ nie wiedzieliśmy jak Wam najlepiej przedstawić dane kulki tej firmy. No cóż... co będzie to będzie. Zabraliśmy kulki nad wodę i zaczęliśmy testować. Pierwsze testy firmy Carrum opierały się na kulkach zanętowych + haczykowych o smaku kukurydzy.

Zaczynajmy!

Łowisko: Sosenki - Duży Staw, woj. podkarpackie, pow. sanocki - wody PZW

Przyjeżdżając na łowisko mamy umiarkowany wiatr z południa, który wieje tuż pod wędki.

Zestaw: ciężarek o masie rozłożonej 30g z bezpiecznym klipsem + kulka na włosie + woreczek PVA

Na włos z hakiem o rozmiarze 4 z pozycjonerem zakładamy kulkę haczykową Carrum - Kukurydza. Do tego załączamy woreczek z pokruszonymi kulkami zanętowymi Carrum - Kukurydza. Ciężarek o masie rozłożonej 30g z bezpiecznym klipsem. Dlaczego ciężarek o rozłożonej masie i o tak małej gramaturze? Ponieważ łowiliśmy na łowisku PZW, gdzie jest do 50 cm mułu. Aby nasz ciężarek wraz z kulkami nie zatopił się w mule, użyliśmy lekkiego zestawu.

Test: kulki haczykowe + zanętowe Carrum o smaku Kukurydzy

Testowaliśmy kulki marki Carrum, ciągle na włosie lądowały kulki haczykowe tej firmy, zaś do nęcenia punktowego, które robiliśmy 2 razy w ciągu zasiadki dorzucaliśmy kulki pokruszone zanętowe - oczywiście Carrum.

Efekty: Karaś 40 cm - mały, a cieszy. Dziwi nas, że na kulki skusił się karaś. Branie nastąpiło 2h po wrzuceniu zestawu do wody. Testy kulek ponowimy, kiedy woda będzie bardziej nagrzana oraz nabierze wszystkich właściwości dla ryb, tak, abyśmy nie stosowali żadnych produktów solnych - które ryby potrzebują po srogiej zimie, oraz zimnej wodzie.

Przekrój kulki:

Postanowiliśmy przekroić kulkę haczykową w celu sprawdzenia co mamy w środku, jak to jest wypełnione, jak obficie kulki są wypełnione składnikami.

Po przekrojeniu mogliśmy ujrzeć wiele składników, które wchodzą w skład kulki i komponują właściwości smużenia i zapachu. Z góry też widzimy, że kulka nie jest "łysa" aczkolwiek ma w sobie wszelkie składniki, które wpływają na wygląd kulki.

Właściwości kulek:

Właściwości kulki - niezwykle ważny temat, na który trzeba zwrócić szczególną uwagę. Dobra kulka to taka, która jest miękka i nie odcina nas zapachem. W przypadku kulek firmy Carrum, zapach jest dobry, nie mulący, zaś miękkość jest umiarkowana. Można się przebić szydełkiem. Właściwie, miękkość świadczy o jakości danych kulek i odgrywa ona wielką rolę. Jest to wielkie wyzwanie dla danego producenta, aby wyprodukować kulkę o idealnej miękkości. Również wielką rolę pełni rozpuszczalność kulki w wodzie - aby kulka nie rozpuściła się zbyt wcześnie i nie upadła z włosa. Sprawdziliśmy to, zatem czytajcie dalej...

Charakterystyka kulek:

Kulki charakteryzują się swoim zapachem oraz pracą co wyróżnia je w dziedzinie produktów o charakterze kulek proteinowych.

Test pracy kulki:

Kulkę wrzuciliśmy do wody w szklance o nie wielkiej ilości, z tego powodu kulka po 60h wywołała na wodzie skwaszenie. Kulka leżała w wodzie przez 60h - my obserwowaliśmy codziennie po kilka razy, jak kulka się zachowuje i jaka jest jej praca.

Wrzucenie kulki do wody:

Po około 3 minutach kulka zaczyna pracować - powolutku wydziela swój kolor czego na zdjęciu niestety marnie widać.

Po 11h kulka smuży swoim kolorem dookoła siebie i na swoją wysokość, woda zaczyna pachnieć kukurydzą:

Po 24h cała woda została lekko zasmużona przez kulkę w jej kolorze (żółtym). Możemy dodać, że woda co raz bardziej zaczyna pachnieć kukurydzą:

Po 48h duże smużenie powoduje nie widoczność kulki w wodzie w odstępie 2 cm od ściany szklanki, wodę powoli obejmuje nieprzyjemny zapach:

Po 60h kulka nie rozpuszcza się w wodzie, która jest już skwaszona co wskazuje piana/skórka pływająca po powierzchni wody:

Wnioski co do testów pracy kulki w wodzie:

Wrzucenie kulki do wody miało na celu zobaczyć czy kulka rozpuści się w wodzie, kulka nie rozpuściła się w wodzie co dobrze świadczy o firmie Carrum, ponieważ nasze zestawy mogą zostać w wodzie na 60h bez wyciągania zestawów z wody. Po wylaniu wody kulka jest miękka, lecz nie na tyle, aby była możliwość upadku z włosa. Woda została skwaszona z powodu małej ilości wody w szklance, a dobrej pracy kulki.

O przebiegu testów:

Po długich namyśleniach, tak aby uczynić nasz test obiektywnym i efektywnym oraz tym, aby przekonać was do kulek i jej pracy wykonaliśmy 2 etapy testów, czyli test oraz test pracy w wodzie. Doszliśmy do wniosku, że kulki pierwszy raz poznały łowisko PZW, na którym na prawdę ciężko złapać rybę z rodziny karpiowatych. Teraz kiedy będziemy stosować kulki Carrum na tym łowisku to co raz bardziej karpie przekonają się do tej firmy i będą gościć tylko na naszej stołówce nad wodą. Będziemy ich wyłącznym barem z kulkami - zawsze niezawodnymi i efektywnymi. Mamy wiele planów co do dalszych testów, aby może nagrać jakiś krótki film promujący produkty i firmę Carrum? Mamy wiele pomysłów co do dalszej naszej pracy tak, aby Wam jak najlepiej przybliżyć dany produkt.

Podsumowanie:

Szczerze mówiąc, z kulkami firmy Carrum nigdy wcześniej nie mieliśmy do czynienia. W tym sezonie wystartowaliśmy i będziemy Wam jeszcze przedstawiać wiele produktów tej firmy zatem możemy powiedzieć, że kulki firmy Carrum od dziś włączamy do naszego karpiowego arsenału.
Z obserwacji wynika, że praca kulek jest głównie uzależniona od ich składu - im więcej komponentów rozpuszczalnych czy też pęczniejących tym kulki lepiej pracują w wodzie. Kulki nie rozpuściły się w wodzie podczas naszych obserwacji, co dobrze świadczy o firmie Carrum. Kulki, które przetestowaliśmy zadowalają nas swoimi właściwościami. Miękkość dobrze świadczy o danej kulce co zostało już wspomniane we wcześniejszych opisach etapów testów. Kulki zachowują wysoką klasę, nie wymagają przechowywania w specjalistycznych pudełkach, ponieważ kulki świeżo wyjęte z paczki zarówno jak i bardziej zwietrzałe zachowują na dłuższy czas swoje właściwości - nie tracą na miękkości i zapachu.

Możemy jednoznacznie stwierdzić, że kulki haczykowe jak i zanętowe spisują się świetnie, oferując świetne właściwości. Od dziś dołączamy je do naszego arsenału i wciąż będziemy próbować coś łowić na te kulki.

Kulki możecie nabyć na sklepie internetowym: www.pesca24.com.

Zapraszamy również na fanpage firmy Carrum oraz MK Tester Fishing, które przeprowadziło testy kulek firmy Carrum - Kukurydza - Zanętowe - Haczykowe.